O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

"Cost and non-cost determinants of Greek exports performance"

Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διάλεξη του Δρ. Πλάτωνα Μονοκρούσου, Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή και Επικεφαλής Οικονομολόγου Διεθνών Αγορών της Eurobank, με τίτλο " Cost and non-cost determinants of Greek exports performance" στο ΚΕΠΕ, στο πλαίσιο της σειράς των διακεκριμένων διαλέξεων Distinguished Lectures. 
Ο Δρ. Μονοκρούσος παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας σχετικά με τα κίνητρα και τα αντικίνητρα των ελληνικών εξαγωγών,
καθώς και την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Ο Δρ. Μονοκρούσος τόνισε ότι η έννοια της “Ανταγωνιστικότητας” είναι πολυδιάστατη και αφορά ένα συνολικό μέτρο του πλεονεκτήματος ή του μειονεκτήματος μιας χώρας στην πώληση των προϊόντων της, στις διεθνείς
αγορές, ενώ προσδιορίζεται από την παραγωγικότητα, με την οποία μια χώρα χρησιμοποιεί το ανθρώπινο και φυσικό κεφάλαιο καθώς και τους φυσικούς της πόρους για τη δημιουργία αξίας. Σημείωσε επίσης την άποψη του Michael Porter ότι: “…Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι ένας μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ”.
Στη διάλεξή του, ο Δρ. Μονοκρούσος σημείωσε ότι η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους ενός νέου μοντέλου οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα, παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία των εξαγωγών, σημειώνοντας ότι η χώρα μας παραμένει διαχρονικά μια κλειστή οικονομία, με περιορισμένα κέρδη στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Επιπλέον, σημείωσε ότι το τεχνολογικό περιεχόμενο των εξαγωγών παραμένει χαμηλό, ενώ παρουσιάζει σημαντική υστέρηση στις επιχειρηματικές δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη και στις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις.
Σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί τα τελευταία έτη ως προς τη διαφοροποίηση του ελληνικού εξαγώγιμου προϊόντος σε όρους γεωγραφικού προορισμού, ενώ αν και απαιτείται περαιτέρω βελτίωση, σημαντική πρόοδος έχει ήδη καταγραφεί σε σειρά διεθνών δεικτών για την ανταγωνιστικότητα, το εγχώριο επιχειρηματικό περιβάλλον, τη διακυβέρνηση και το δείκτη της δυνατότητας διείσδυσής τους στις διεθνείς αγορές.
Αναλύοντας τους παράγοντες για την εξέλιξη των ελληνικών εξαγωγών αγαθών, πέραν της διεθνούς ζήτησης και της πραγματικής συναλλαγματικής ισοτιμίας, είναι το μέγεθος αγοράς (market size), οι διαδικασίες έναρξης επιχείρησης (starting a business), η πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό (getting credit), οι διαδικασίες για πληρωμή φόρων (paying taxes), οι διαδικασίες για επίλυση εμπορικών διαφορών (enforcing contracts), το τεχνολογικό περιεχόμενο εξαγωγών, ο δείκτης συγκέντρωσης εξαγωγών (Herfindahl – Hirschman), ο δείκτης προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων (σε σύγκριση με την ΕΕ-27) και η ποιότητα ρυθμιστικού πλαισίου (regulatory quality).

1 σχόλιο:

  1. Θα ξαναδωθεί κάποια διάλεξη για εξαγωγές ελληνικών προϊόντων; Θα ήθελα ππολύ να παρακολουθήσω την διάλεξη καθώς ενδιαφέρομαι πολύ και σκέφτομαι να ξεκινήσω δικιά μου επιχείρηση. Υπάρχουν πολλά βοηθητικά στοιχεία που έχω βρει στο διαδίκτυο, όπως αυτός εδώ ο ιστότοπος για εξαγωγές και προσπαθώ να πάρω όση περισσότερη γνώση μπορώ από όσες περισσότερες πηγές. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή