O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΟΥ ΔΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝΜειώνονται σε 2 από 14 οι Σχολικές Επιτροπές με στόχο την πιο αποτελεσματική και ορθολογικότερη λειτουργία τους
Μία σημαντική τομή στη λειτουργία των δημοτικών δομών στήριξης των σχολείων, εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, η δημοτική αρχή. Προτείνει την αναδιοργάνωση των 14 Σχολικών Επιτροπών (7 για την πρωτοβάθμια και 7 για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) σε δύο Ενιαίες Σχολικές Επιτροπές (μία για την πρωτοβάθμια και μία για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Σκοπός, η ευελιξία, ο εξορθολογισμός και το ταχύτερο αποτέλεσμα στη λειτουργία τους, προς όφελος των περίπου 55.000 μαθητών της Αθήνας, που φοιτούν σε 388 σχολικές μονάδες
στις επτά δημοτικές κοινότητες.    
Οι δύο νέες ισχυρές Ενιαίες Σχολικές Επιτροπές θα υποστηρίζονται αποτελεσματικότερα από τις κεντρικές υπηρεσίες του Δήμου, ενισχυμένες από τα κατάλληλα διαχειριστικά εργαλεία. Η διαρκής προσθήκη υποχρεώσεων στις Σχολικές Επιτροπές, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των μελών τους, δυσχεραίνει το έργο τους και ο πολυκερματισμός καθώς και το πολυπρόσωπο του χαρακτήρα τους, έχουν συνέπειες στην προώθηση των αναγκών των σχολικών μονάδων του Δήμου της Αθήνας.
 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Στις 14 Σχ. Επιτροπές, με τη σημερινή διοικητική δομή τους, παρουσιάσθηκαν ορισμένες δυσκολίες και προβλήματα λειτουργίας, τα οποία κατά καιρούς έχουν αναφερθεί και συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Κάποιες από αυτές τις δυσκολίες οφείλονται αποκλειστικά στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία τους, και επομένως αφορούν κατά κύριο λόγο την κεντρική κυβέρνηση, ενώ κάποιες άλλες αφορούν τη Δημοτική Αρχή.
Τα νέα ΝΠΔΔ που προέκυψαν, κλήθηκαν να λειτουργήσουν με βάση το νομοθετικό πλαίσιο που αφορούσε τις μεμονωμένες επιτροπές και με διατάξεις που σε πολλά επίπεδα έχουν ήδη ξεπεραστεί.
Οι Σχ. Επιτροπές παρότι Νομικά Πρόσωπα, δεν διαθέτουν διοικητική δομή ΝΠΔΔ.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι Πρόεδροι και τα Μέλη των Διοικητικών τους Συμβουλίων (210 μέλη συνολικά στα Διοικητικά Συμβούλια…) καλούνται χωρίς την απαραίτητη διοικητική υποστήριξη και χωρίς φυσικά να διαθέτουν την ανάλογη εξειδίκευση, να ανταποκριθούν στις όλο και αυξανόμενες υποχρεώσεις τους απέναντι στις δημοτικές και κρατικές αρχές.
Επιπλέον, ως ΝΠΔΔ έχουν αυτοτέλεια, γεγονός που δεν επιτρέπει στις υπηρεσίες του Δήμου αλλά ούτε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, να ελέγχουν – υποστηρίζουν το έργο τους. Με συνέπεια, αυτό που συχνά αποτέλεσε θέμα συζήτησης στο Δ.Σ, οι απολογισμοί τους να έρχονται προς έγκριση, ενίοτε με μεγάλη καθυστέρηση, ελλείψεις και προβλήματα.
Παράλληλα η διοικητική στελέχωση των 14 Σχ. Επιτροπών με επαρκή αριθμό κατάλληλα καταρτισμένων υπαλλήλων (που να διαθέτουν διοικητικές, λογιστικές, νομικές γνώσεις), απεδείχθη στην πράξη ότι ήταν ανέφικτη, δεδομένης και της γενικότερης έλλειψης προσωπικού. Μιλάμε ουσιαστικά για αναγκαιότητα περίπου 60 υπαλλήλων.
 ΣΤΟΧΟΙ
Με την αναδιοργάνωση των Σχολικών Επιτροπών επιδιώκεται:
α) Αποτελεσματικότερη συμμόρφωση των νομικών προσώπων στις νομοθετικές διατάξεις μέσω της συγκροτημένης δημοτικής υποστήριξης,
β) Αναβαθμισμένο επίπεδο οικονομικού προγραμματισμού και διαχειριστικού ελέγχου,
γ) Εξοικονόμηση ανθρωπίνων πόρων.
δ) Ταχύτερες υποστηρικτικές παρεμβάσεις στα σχολικά δεδομένα και μειωμένο διαχειριστικό κόστος,
ε) Πληρέστερη εικόνα των σχολικών δεδομένων σε επίπεδο Δήμου που θα οδηγήσει σε αναβάθμιση της δυνατότητας της Δημοτικής Αρχής να σχεδιάζει μακροπρόθεσμες πολιτικές Παιδείας για την αντιμετώπιση μελλοντικών αναγκών.

Με την αναδιοργάνωση θα επιτευχθεί ουσιαστική βελτίωση: α) των λειτουργικών θεμάτων των σχολικών μονάδων, β) του σχεδιασμού των σχολικών υποδομών και γ) της σύνδεσης σχολείου - τοπικής κοινότητας μέσω καινοτόμων δημοτικών παρεμβάσεων.

ΣΥΝΘΕΣΗ
Οι 14 Σχολικές Επιτροπές συγχωνεύονται σε δύο (2):
    • Μία (1) Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης .
    • Μία (1) Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διοικητικό Συμβούλιο Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Δεκαπενταμελές (15) Διοικητικό Συμβούλιο αποτελούμενο από:
  • Έναν (1) δημοτικό σύμβουλο
  • Επτά διαμερισματικούς συμβούλους, έναν από κάθε Δημοτική Κοινότητα
  • 2 μέλη που ορίζονται από τη μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου
  • έναν (1) Δημότη ή κάτοικο
  • Δύο (2) Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων
  • Έναν (1) Προϊστάμενο Νηπιαγωγείου
  • Έναν (1) Εκπρόσωπο Ενώσεων Γονέων

Διοικητικό Συμβούλιο Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δεκαπενταμελές (15) Διοικητικό Συμβούλιο αποτελούμενο από:
  • Έναν (1) δημοτικό σύμβουλο
  • Επτά διαμερισματικούς συμβούλους, έναν από κάθε Δημοτική Κοινότητα
  • 2 μέλη που ορίζονται από τη μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου
  • 1 Δημότη ή κάτοικο
  • Δύο (2) Διευθυντές Γυμνασίων / Λυκείων
  • Ένα (1) μαθητή από 15μελές συμβούλιο του μεγαλύτερου Λυκείου του τομέα
  • Ένα (1) Εκπρόσωπο Ενώσεων Γονέων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου