O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Δευτέρα, 14 Μαΐου 2018

Ο Ερντογάν “στραγγαλίζει” και τηλεοπτικά την αντιπολίτευση: Πως φίμωσε τους πάντες

Με τις προεκλογικές εκστρατείες να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη η κρατική τηλεόραση TRT έχει καλύψει τις δραστηριότητες της συμμαχίας του Ταγίπ Ερντογάν με τον εθνικιστή Μπαχτσελί δίνοντας χρόνο 37 ωρών, 40 λεπτών και 2 δευτερολέπτων, ενώ για το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης και τους προεδρικούς υποψηφίους (πλην του Ερντογάν) διέθεσε συνολικά 3 ώρες, 13 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την εφημερίδα Cumhuruyet, αναφέρει η ιστοσελίδα Turkish Minute. Σύμφωνα με μια αναφορά που εξέδωσε το Τουρκικό Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό
Συμβούλιο, που ελέγχει τις μεταδώσεις των κρατικών καναλιών και ραδιοσταθμών, το TRT δεν έδωσε ούτε ένα δευτερόλεπτο στο φιλοκουρδικό κόμμα (HDP), ή το SP και του προεδρικούς τους υποψηφίους το διάστημα από τις 17 Απριλίου έως τις 6 Μαΐου. Το TRT χρηματοδοτείται από τους φορολογούμενος, και μεταδίδει δραστηριότητες της αξιωματικής αντιπολίτευσης δηλαδή του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος (CHP) και του προεδρικού υποψηφίου Μουχαρέμ Ιντζέ για συνολικά 3 ώρες, τέσσερα λεπτά και 28 δευτερόλεπτα την ίδια περίοδο. Το Καλό Κόμμα (IYI Parti) και η υποψήφιά του Μεράλ Ακσενέρ είχαν την ευκαιρία να παρουσιαστούν για 9 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα. Στις 5 Μαΐου ο Ιντζέ κάλεσε το TRT να καλύπτει τις προεκλογικές του συγκεντρώσεις, προειδοποιώντας ότι θα πάει στα γραφεία του σταθμού με τους 130 βουλευτές του CHP για να διαμαρτυρηθεί εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Σημειώνοντας πως το TRT χρηματοδοτείται από τους Τούρκους φορολογούμενους ο Ιντζέ είπε: «Εάν συνεχίσετε να το κάνετε αυτό, τότε μην παίρνετε τα τέλη για το TRT από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού των ψηφοφόρων του CHP». To ABC μετέδωσε πως και ιδιωτική σταθμοί όπως το CNN Turk, το NTV, και το Haber Turk των οποίων ο ιδιοκτήτης είναι στενός φίλος του Ερντογάν δεν μεταδίδουν την εκστρατεία του Ιντζέ. Σε μια παρόμοια κίνηση, η εφημερίδα Hurriyet, η ναυαρχίδα του ομίλου ΜΜΕ, Dogan, που εξαγοράστηκε από το φιλο-κυβερνητικό όμιλο Demiroren τον Μάρτιο, ακύρωσε συνέντευξη του Ιντζέ, που θα δημοσιευόταν στις 6 Μαΐου. Ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχει έντονη κριτική για την κάλυψη της προεκλογικής εκστρατείας του Ερντογάν και του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ έναντι των αντιπάλων του τα τελευταία χρόνια. Στις 28 Μαρτίου σε μια έκθεση για την τηλεοπτική κάλυψη αναφέρθηκε πως τα μέλη του φιλοκουρδικού κόμματος HDP δεν είχαν προσκληθεί στους τηλεοπτικούς σταθμούς NTV, CNN Turk και Haber Turk, ενώ καμία κοινοβουλευτική δραστηριότητα του HDP δεν είχε καλυφθεί τηλεοπτικά από τις 17 Μαρτίου 2015. Την τελευταία φορά που είχε προβληθεί ομιλία του τότε συμπροέδρου του HDP, Σελαχατίν Ντεμιρτάς, από τα κορυφαία τηλεοπτικά δίκτυα ο Ντεμιρτάς είχε δηλώσει πως δεν θα επέτρεπε στον πρωθυπουργό Ερντογάν να γίνει Πρόεδρος. Ο Ντεμιρτάς είναι στη φυλακή από τον Νοέμβριο του 2016. Στην ίδια έκθεση αναφέρεται πως τα μέλη του HDP δεν είχαν εμφανιστεί στο CNN Turk για 650 μέρες, στο NTV για 833 ημέρες και στο Haberturk για 751 ημέρες. Στο TRT η κατάσταση για το φιλοκουρδικό κόμμα είναι ακόμα χειρότερη το διάστημα από την 1η Απριλίου έως την 7η Ιουνίου 2015 οι δραστηριότητες του HDP καλύφθηκαν για 3 ώρες και του AKP για 188 ώρες. Το CHP είχε 14 ώρες και το MHP (νυν σύμμαχος του Ερντογάν), 7,5 ώρες. Την ίδια περίοδο τα ιδιωτικά κανάλια A Haber, ATV, Kanal 24, Beyaz TV, Ülke TV, TGRT, Kanal 7 και Kanal διέθεσαν 492 λεπτά για το HDP, εκ των οποίων όμως τα 415 αποτελούσαν αντι-κουρδική προπαγάνδα.

Πηγή: Ο Ερντογάν “στραγγαλίζει” και τηλεοπτικά την αντιπολίτευση: Πως φίμωσε τους πάντες https://hellasjournal.com/2018/05/o-erntogan-strangalizi-ke-tileoptika-tin-antipolitefsi-pos-fimose-tous-pantes/a

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου