O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Συμφωνία με Ιταλία, Αλβανία για την κατασκευή του αγωγού TAP


Αλλο ένα μήνυμα προσέλκυσης ξένων επενδυτών έστειλε χθες η χώρα μας με τη διακρατική συμφωνία που συνήψε με την Ιταλία και την Αλβανία για την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου Trans Adriatic Pipeline.
Ταυτόχρονα, με τις υπογραφές που έπεσαν χθες στην Αθήνα -παρόντος του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά- από τον υπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Αβραμόπουλο, τον Ιταλό υπουργό Ανάπτυξης Κοράντο Πασέρα και τον αντιπρόεδρο και υπουργό Οικονομικών και Ενέργειας
της Αλβανίας Εντμοντ Χατζινάστο, έγινε το πρώτο ουσιαστικό βήμα διεκδίκησης της διέλευσης του φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν από την Ελλάδα.
Ο κ. Σαμαράς στη διάρκεια της τελετής που έγινε στο υπουργείο Εξωτερικών επισήμανε καλώντας κι άλλους ξένους επενδυτές: «Είμαστε αποφασισμένοι -και θέλω να το δηλώσω ξεκάθαρα- να μην αφήσουμε καμία ευκαιρία αναξιοποίητη». Περιέγραψε τα απτά οφέλη από την κατασκευή του αγωγού που είναι «η δημιουργία 2.000 άμεσων θέσεων εργασίας, στη φάση κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού, και μάλιστα σε περιοχές που πονάνε κυριολεκτικά από την ανεργία, καθώς και η εισροή επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 1,5 δισ. ευρώ».
Ο TAP είναι ο ένας από τους δύο αγωγούς, ο έτερος είναι ο Nabucco West και δεν περνά από την Ελλάδα, που έχει θέσει υποψηφιότητα για τη μεταφορά ποσοτήτων φυσικού αερίου μέχρι και 10 δισ. κυβικά μέτρα από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν. Οι διαχειρίστριες εταιρείες του Σαχ Ντενίζ (BP, Socar κ.λπ.) θα είναι έτοιμες για το «φουλάρισμα» του αγωγού το 2017 ή το 2018, ώστε το αέριο της Κασπίας να φτάνει στη Δυτική Ευρώπη. Επίσης η επιλογή ανάμεσα στον TAP και τον Nabucco West αναμένεται να γίνει τον Ιούνιο. Ουσιαστικά η Ελλάδα, η Αλβανία και η Ιταλία με τη διακρατική συμφωνία παρέχουν πολιτική στήριξη στο έργο, ώστε οι εταιρείες που «τρέχουν» το έργο να αποκτήσουν ένα ακόμη πλεονέκτημα στη διεκδίκηση.
Οι εταιρείες που έχουν το σχέδιο του ΤΑΡ είναι η νορβηγική Statoil, η ελβετική Axpo και η γερμανική EON. Επίσης η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ έχει δικαίωμα να αποκτήσει το 50% του αγωγού. Το συνολικό μήκος του αγωγού είναι 800 χλμ., εκ των οποίων τα 487 χλμ. διατρέχουν τις βόρειες περιοχές της χώρας μας (ελληνοτουρκικά σύνορα - Βόρεια Ελλάδα - Αλβανία και μέσω Αδριατικής στην Ιταλία).
Αλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι το γεγονός, όπως επισήμανε και ο κ. Αβραμόπουλος, ότι η χώρα μας γίνεται γέφυρα της Δύσης και της Ανατολής, ενώ ταυτόχρονα αποκτά και εναλλακτική πηγή ενέργειας - πέραν του ρωσικού αερίου που προμηθεύεται σήμερα. Κάτι για το οποίο επιμένουν οι Βρυξέλλες αλλά και η Ουάσιγκτον. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως χθες στην τελετή της υπογραφής παρευρέθη και ο βοηθός υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Ερικ Ρούμπιν.
Την ικανοποίησή τους για την υπογραφή της συμφωνίας εξέφρασαν επίσης και οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του TAP.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου