O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Moovit: Λανσαρίστηκε στην Αθήνα και σε ένα μήνα 50.000 χρήστες «αλλάζουν» τις δημόσιες συγκοινωνίες της πόλης

moovit screens 805336Το Moovit είναι μία εφαρμογή με διεθνή παρουσία και δημοφιλία, για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, πληροφόρησης σε τρέχοντα χρόνο σχετικά με τα δρομολόγια και την κατάσταση των δημόσιων μεταφορών, η οποία από τον Ιούνιο διατίθεται και σε ελληνική έκδοση για την Αθήνα.
Ιδρύθηκε το 2011 στο Ισραήλ από τους Νιρ Ερέζ (επιχειρηματίας «κατά συρροήν» με 20 χρόνια εμπειρίας σε τεχνολογικές startups) ,
Ρόυ Μπικ και Γιάρον Εβρόν και κυκλοφόρησε την πρώτη έκδοσή του στα μέσα του 2012. Από το τέλος του 2012 επεκτάθηκε διεθνώς, μετά από επένδυση 28 εκατ. δολ. από τα επενδυτικά ταμεία Sequoia Capital (εκ των κορυφαίων αμερικανικών funds, με συμμετοχές σε εταιρείες όπως YouTube, Dropbox και WhatsApp), BRM Group και Gemini Israel Ventures. Τα δύο τελευταία, μάλιστα, είχαν χρηματοδοτήσει με 3,5 εκατ. δολ. τον πρώτο γύρο επένδυσης στην εφαρμογή.
Το Moovit προσφέρεται δωρεάν στους χρήστες του και τους δίνει την δυνατότητα – εκτός από τις «κλασσικές» υπηρεσίες χαρτών του δικτύου δημόσιων συγκοινωνιών, πινάκων δρομολογίων και εύρεσης βέλτιστης διαδρομής – να τροφοδοτούν οι ίδιοι με δεδομένα για την συνεπή εκτέλεση των δρομολογίων, την κίνηση στους δρόμους από τους οποίους διέρχεται ένα μέσο μεταφοράς ή ακόμα και για την κατάσταση της στάσης ή του οχήματος (συνωστισμός μέσα στο όχημα, καθαριότητα, κλιματισμός κοκ.).
Πρόκειται για ένα «κόνσεπτ» που διαδόθηκε – σε ό,τι αφορά στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς και στην κατάσταση ή την κίνηση των δρόμων – από μία έτερη ισραηλινή startup, την Waze, η οποία τον Ιούνιο του 2013 εξαγοράστηκε από την Google έναντι 966 εκατ. δολ.
Ακολουθώντας την ίδια «crowdsourced» λογική (δηλαδή της πληροφόρησης απευθείας από το ίδιο το πλήθος χρηστών), αλλά αυτή τη φορά στις δημόσιες συγκοινωνίες, η εφαρμογή συνδυάζει τα δεδομένα των δικτύων μεταφορών με τις «ζωντανές» αναφορές από το επιβατικό κοινό για να ενημερώνει άμεσα τους χρήστες για την γρηγορότερη διαδρομή. Επιπλέον, έχοντας ανοιχτή την εφαρμογή κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους, το κινητό τηλέφωνο στέλνει δεδομένα σε τρέχοντα χρόνο για την εκτέλεση του δρομολογίου και τη θέση του λεωφορείου.
Η εφαρμογή έχει γίνει διαθέσιμη σε πάνω από 400 πόλεις σε όλο τον κόσμο (από Νέα Υόρκη και Σάο Πάολο, έως Λονδίνο, Παρίσι και Σύδνεϋ), ενώ στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τα διεθνή τεχνολογικά μέσα, είναι και η αγορά-»ελντοράντο» της Ασίας. Σύμφωνα με τα στατιστικά της εταιρείας, η εφαρμογή έχει 7 εκατ. χρήστες σε όλες τις πόλεις που λειτουργεί και δέχεται πάνω από 10 εκατ. αναφορές χρηστών κάθε ημέρα.
Το Startupper.gr επικοινώνησε με την Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Moovit, Amy Wyron, και της απηύθυνε ορισμένα ερωτήματα σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής και στην ελληνική αγορά. Όπως αναφέρει η Amy Wyron, η ελληνική έκδοση του Moovit «έπιασε» τους 50.000 χρήστες μέσα στον πρώτο μήνα λειτουργίας του, κάτι που οδηγεί την εταιρεία να εξετάσει τη δημιουργία μίας ομάδας διαχείρισής της με έδρα στην Αθήνα. Αναφέρει, επίσης, ότι η δημιουργία των δεδομένων για την πρώτη λειτουργία της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εθελοντών, ωστόσο εκφράζει κάλεσμα συνεργασίας προς τις αρχές συγκοινωνιών της Αθήνας για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου