Την
πρώτη του πολεμική αποστολή ανέλαβε στις 30 Δεκεμβρίου 1950, το
Ελληνικό Τάγμα του Εκστρατευτικού Σώματος Ελλάδας (ΕΚ.Σ.Ε.) στον πόλεμο
της Κορέας, στο πλαίσιο ειρηνευτικής αποστολής, υπό την αιγίδα των
Ηνωμένων Εθνών, ο
οποίος επισήμως τέλειωσε στις 29 Αυγούστου 1949 και ουσιαστικά στις
αρχές του 1950, βρήκε την δύναμη και έστειλε στην μακρινή Κορέα περίπου
1000 στρατιωτικούς του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας (τότε
«Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας»), στο πλαίσιο της ειρηνευτικής
αποστολής του ΟΗΕ!
Σύμφωνα
με την από 29η Ιουνίου 1950 πρόσκληση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ
προς τα κράτη-μέλη, για παροχή στρατιωτικής βοήθειας, ανταποκρίθηκαν και
διέθεσαν μάχιμες μονάδες Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας εκτός της
Ελλάδος, οι: Αιθιοπία, Αυστραλία, Βέλγιο, Γαλλία, ΗΠΑ, Καναδάς,
Κολομβία, Λουξεμβούργο, Μεγάλη Βρετανία, Νέα Ζηλανδία, Νότιος Αφρική,
Ολλανδία, Ταϊλάνδη, Τουρκία και οι Φιλιππίνες, ενώ Υγειονομικές μονάδες
διέθεσαν οι Δανία, Ινδίες, Ιταλία, Νορβηγία και Σουηδία. Όλες οι
δυνάμεις αυτές είχαν τεθεί υπό Αμερικανική Διοίκηση.
Τον
Νοέμβριο του 1950, η τότε Ελληνική κυβέρνηση, κράτος-μέλος του ΟΗΕ,
ανταποκρίθηκε αμέσως, παρά τις εγγενείς δυσκολίες που προαναφέρθηκαν
και απέστειλε το ΕΚΣΕ την περίοδο 8 Νοεμβρίου 1950 μέχρι και 22
Αυγούστου 1951, συνολική δύναμη 851 ανδρών με 63 οχήματα, ενώ μετά την
επίτευξη εκεχειρίας από Ιανουάριο 1954 μέχρι Μάιο 1955 η δύναμή του
ανήλθε στους 2163 άνδρες!
Στις
13 Οκτωβρίου 1950, συγκροτήθηκε το 13ο Σμήνος Μεταφορών με 9 μεταγωγικά
αεροσκάφη C-47D Dakota/Skytrain. Στις 11 Νοεμβρίου το 13ο Σμήνος
ξεκίνησε το ταξίδι του για την Κορέα, όπου με πλήθος ενδιαμέσων σταθμών
και πολλές περιπέτειες προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση Itazuki στο
Kyushu της Ιαπωνίας την 1η Δεκεμβρίου 1950. Εκεί εντάχθηκε αμέσως στην
21η Μοίρα Μεταφορών της 374ης Πτέρυγας Μεταφορών της USAF, λόγω της
αναγκαίας άμεσης συμμετοχής του στις επιχειρήσεις και άρχισε τις
πολεμικές του αποστολές, μέχρι τις 8 Μαίου 1955, οπότε και επέστρεψε
στην Ελλάδα. Συνολικά το 13ο Σ.Μ. πραγματοποίησε 2.916 πολεμικές
αποστολές σε 13.777 ώρες πτήσης κατά τις οποίες μετέφερε 70.568
επιβάτες, 9.243 τραυματίες, 11.104.550 λίμπρες υλικών και πραγματοποίησε
ρίψεις εφοδίων βάρους 17.000 λιμπρών.
Οι συνολικές απώλειες του ΕΚΣΕ
ανήλθαν σε 15 αξιωματικούς και 168 Οπλίτες του Στρατού Ξηράς και 12
στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ οι τραυματισθέντες ανήλθαν σε 33
Αξιωματικούς και 577 Οπλίτες, ενώ απωλέσθηκαν 4 από τα 9 διατιθέμενα
αεροσκάφη.
Έτσι για να μην ξεχνιούνται όσοι πρόσφεραν στην Πατρίδα, εκτός του Εθνικού εδάφους.
Μία
αποστολή ιδιαιτέρως σημαντική καθώς η μικρή Ελλάδα, μετά από έναν
αιματηρό Παγκόσμιο πόλεμο και έναν άλλο εξίσου αιματηρό εμφύλιο...http://peripatrhs.blogspot.gr/2013/12/31-1950.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου