Το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης που θα ειδοποιεί άμεσα και αυτόματα τις υπηρεσίες διάσωσης σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος (σύστημα eCall), θα τοποθετείται υποχρεωτικά σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών από τις 31 Μαρτίου 2018 βάσει του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού που υπερψήφισε το ΕΚ την Τρίτη. Μόνο το 2014 οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ έφτασαν τους 25.700. Το σύστημα eCall υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 10% τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.
Προστασία προσωπικών δεδομένων
Οι ευρωβουλευτές ενίσχυσαν τη ρήτρα προστασίας των προσωπικών δεδομένων
ώστε να μην επιτρέπεται η παρακολούθηση του εξοπλισμένου με το σύστημα eCall
αυτοκινήτου εάν δεν έχει συμβεί κάποιο ατύχημα. Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, η
αυτόματη κλήση θα δίδει στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μόνο ελάχιστα βασικά
δεδομένα, όπως ο τύπος του οχήματος, το καύσιμο που χρησιμοποιεί, τα στοιχεία
που αφορούν την ώρα που συνέβη το ατύχημα, την ακριβή τοποθεσία και τον αριθμό
των επιβατών.
Τα δεδομένα που θα συγκεντρώνουν τα κέντρα έκτακτης ανάγκης μέσω του
συστήματος eCall δεν θα πρέπει να παρέχονται σε τρίτους χωρίς την ρητή
συγκατάθεση του ενδιαφερομένου. Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να
διασφαλίσουν ότι ο σχεδιασμός της τεχνολογίας eCall επιτρέπει την πλήρη και
οριστική διαγραφή των δεδομένων που συγκεντρώνονται.
Υποχρεωτική εφαρμογή του eCall από το 2018
Όλα τα νέα μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών
οχημάτων θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με το σύστημα eCall από τις 31 Μαρτίου
2018. Οι ευρωβουλευτές εισήγαγαν επίσης υποχρεωτική ρήτρα για την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή να αξιολογήσει, κατά τα τρία έτη μετά την άνοιξη του 2018, εάν οι
συσκευές eCall θα πρέπει να τοποθετηθούν και σε άλλα οχήματα, όπως λεωφορεία,
πούλμαν ή φορτηγά.
Ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός ορίζει τις υποχρεωτικές ρυθμίσεις για τους
κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ένας ξεχωριστός κανονισμός, που διέπει τις υποδομές
που θα πρέπει να αναπτύξουν τα κράτη μέλη από την 1η Οκτωβρίου 2017 ώστε να
μπορούν να επεξεργάζονται τις κλήσεις eCall, τέθηκε ήδη σε ισχύ τον Ιούνιο του
2014.
Επόμενα βήματα
Η ψηφοφορία στο ΕΚ ήταν το τελευταίο στάδιο της νομοθετικής διαδικασίας. Ο
κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ την εικοστή ημέρα μετά τη δημοσίευσή του στην
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου