O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2018

Λόγω καθυστέρησης στην εφαρμογή του δικαίου της Ένωσης σχετικά με την υγειονομική ταφή των αποβλήτων, η Σλοβακία καταδικάζεται στην καταβολή κατ’ αποκοπήν ποσού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ και χρηματικής ποινής ύψους 5 000 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης



Το Δικαστήριο είχε διαπιστώσει για πρώτη φορά την παράβαση της Σλοβακίας με απόφαση του 2013
Με απόφαση της 25ης Απριλίου 2013[1], το Δικαστήριο έκρινε ότι η Σλοβακία, καθόσον επέτρεψε τη λειτουργία του χώρου υγειονομικής ταφής αποβλήτων ŽilinaPovažský Chlmec (Σλοβακία) χωρίς σχέδιο διευθέτησης και χωρίς να έχει εκδοθεί οριστική απόφαση ως προς το αν ο συγκεκριμένος χώρος υγειονομικής ταφής δύναται να εξακολουθήσει τη λειτουργία του βάσει εγκεκριμένου σχεδίου διευθέτησης, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από την οδηγία περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων[2].
Εκτιμώντας ότι η Σλοβακία εξακολουθούσε να μην έχει λάβει τα αναγκαία μέτρα σε
συμμόρφωση προς την απόφαση του 2013, η Επιτροπή αποφάσισε, το 2016, να ασκήσει ενώπιον του Δικαστηρίου προσφυγή λόγω παραβάσεως κατά του κράτους αυτού, ζητώντας την επιβολή χρηματικών κυρώσεων.
Με τη σημερινή απόφασή του, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η Σλοβακία δεν έλαβε όλα τα αναγκαία μέτρα για την εκτέλεση της αποφάσεως του 2013, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που υπέχει από την οδηγία. Συγκεκριμένα, κατά την εκπνοή της προθεσμίας που τάχθηκε με την προειδοποιητική επιστολή της Επιτροπής, ήτοι στις 21 Ιανουαρίου 2014, καμία οριστική απόφαση σχετικά με τη συνέχιση της λειτουργίας του επίμαχου χώρου υγειονομικής ταφής ή την παύση της λειτουργίας του χώρου αυτού δεν είχε ακόμη ληφθεί.
Το Δικαστήριο κρίνει ότι, στο μέτρο που, στο διάστημα μιας πενταετίας, δεν εκδόθηκε οριστική απόφαση σχετικά με την παύση λειτουργίας του επίμαχου χώρου υγειονομικής ταφής στο σύνολό του ούτε έλαβε χώρα οριστική παύση της λειτουργίας του χώρου υγειονομικής ταφής σύμφωνα με την οδηγία[3], η επιβολή στη Σλοβακία της υποχρεώσεως καταβολής χρηματικής ποινής συνιστά πρόσφορο οικονομικής φύσεως μέσο για τη διασφάλιση της πλήρους εκτελέσεως της αποφάσεως του 2013. Επιπροσθέτως, παρά τον τοπικό χαρακτήρα της παραβάσεως, η μη τήρηση εκ μέρους της Σλοβακίας των υποχρεώσεων που υπέχει από την οδηγία ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου.
Εντούτοις, το Δικαστήριο κρίνει ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη οι διαδοχικές προσπάθειες που κατέβαλε η Σλοβακία προκειμένου να διασφαλίσει την εκτέλεση της αποφάσεως του 2013, καθώς και το γεγονός ότι συνεργάστηκε με την Επιτροπή κατά την προ της ασκήσεως της προσφυγής διαδικασία και ότι από τις 7 Ιανουαρίου 2014 έπαυσε η εκμετάλλευση του επίμαχου χώρου υγειονομικής ταφής.
Υπό τις συνθήκες αυτές, το Δικαστήριο κρίνει σκόπιμο να υποχρεωθεί η Σλοβακία να καταβάλει, στον προϋπολογισμό της Ένωσης, χρηματική ποινή ύψους 5 000 ευρώ ανά ημέρα καθυστερήσεως στη λήψη των μέτρων που απαιτούνται για την εκτέλεση της αποφάσεως του 2013, οφειλόμενη από σήμερα και μέχρι την πλήρη εκτέλεση της αποφάσεως του 2013.
Επιπροσθέτως, το Δικαστήριο κρίνει σκόπιμο να υποχρεωθεί η Σλοβακία να καταβάλει, στον προϋπολογισμό της Ένωσης, κατ’ αποκοπήν ποσό ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, για την αποτελεσματική πρόληψη ανάλογων μελλοντικών παραβάσεων των διατάξεων του δικαίου της Ένωσης.


[1] Απόφαση του Δικαστηρίου της 25ης Απριλίου 2013, Επιτροπή κατά Σλοβακίας (C-331/11).
[2] Οδηγία 1999/31/ΕΚ του Συμβουλίου, της 26ης Απριλίου 1999, περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων (ΕΕ 1999, 182, σ. 1).
[3] Άρθρο 13 της οδηγίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου