O Ευρωπαϊκός Νότος δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.


Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΕΕ: BRΕΧΙΤ-Εκτελεστέα τα ευρωπαϊκά εντάλματα σύλληψης που έχουν εκδοθεί από το Ην. Βασίλειο παρά την πρόθεση αποχώρησής του από την ΕΕ (Απόφαση C-327/18PPU, R O)

Οι δικαστικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου ζήτησαν την παράδοση του R O βάσει δύο ευρωπαϊκών ενταλμάτων σύλληψης (ΕΕΣ) τα οποία εκδόθηκαν τον Ιανουάριο και τον Μάιο του 2016, προκειμένου να ασκήσουν δίωξη για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας, του εμπρησμού και του βιασμού, τα οποία επισύρουν μέχρι και ποινή ισόβιας κάθειρξης. Ο R O συνελήφθη στην Ιρλανδία και έκτοτε τελεί υπό κράτηση στο κράτος αυτό. Ο R O προέβαλε αντιρρήσεις ως προς την παράδοσή του στο Ηνωμένο Βασίλειο, επικαλούμενος ζητήματα που προκύπτουν από το Brexit και το άρθρο 3 της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως για την Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών
Ελευθεριών (ΕΣΔΑ), και αφορούν την πιθανή απάνθρωπη και ταπεινωτική μεταχείριση την οποία υποστηρίζει ότι θα υποστεί εάν τοποθετηθεί στη φυλακή Maghaberry στη Βόρεια Ιρλανδία. Υποστηρίζει ότι, μετά το Brexit, δεν είναι σαφές με ποιον τρόπο θα είναι εγγυημένα τα δικαιώματα που έλκει από την απόφαση-πλαίσιο. Η υπόθεση εισήχθη στο Δικαστήριο στις 18/05/18. Κατά τον γενικό εισαγγελέα Maciej Szpunar (βλ. προτάσεις), το ΕΕΣ πρέπει να εκτελεστεί: στην περίπτωση που κράτος μέλος, πρώτον, έχει γνωστοποιήσει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, την πρόθεσή του να αποχωρήσει από την ΕΕ και, δεύτερον, έχει εκδώσει ΕΕΣ προκειμένου να του παραδοθεί από άλλο κράτος μέλος πρόσωπο το οποίο καταζητείται, η νομική εκτίμηση που πρέπει να πραγματοποιηθεί από τις δικαστικές αρχές αυτού του άλλου κράτους μέλους κατά την εκτέλεση του ΕΕΣ δεν μεταβάλλεται λόγω της προαναφερθείσας γνωστοποιήσεως αποχωρήσεως.
 
Με τη σημερινή του απόφαση το Δικαστήριο αποφαίνεται ότι μόνη η γνωστοποίηση από κράτος μέλος της πρόθεσής του να αποχωρήσει από την ΕΕ δεν έχει ως συνέπεια ότι, σε περίπτωση έκδοσης από το εν λόγω κράτος μέλος ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης σε βάρος ορισμένου προσώπου, το κράτος μέλος εκτέλεσης του εντάλματος οφείλει είτε να αρνηθεί να το εκτελέσει είτε να αναβάλει την εκτέλεσή του, έως ότου διευκρινιστεί το νομικό καθεστώς που θα ισχύει στο κράτος μέλος έκδοσης του εντάλματος μετά την αποχώρησή του από την ΕΕ. Εφόσον δεν υφίστανται σοβαροί και αποδεδειγμένοι λόγοι για να θεωρηθεί ότι μετά την αποχώρηση του κράτους μέλους έκδοσης από την ΕΕ το πρόσωπο σε βάρος του οποίου έχει εκδοθεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης διατρέχει τον κίνδυνο να στερηθεί τα δικαιώματα που του αναγνωρίζει ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ και η απόφαση πλαίσιο 2002/584/ΔΕΥ του Συμβουλίου, για το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και τις διαδικασίες παράδοσης μεταξύ των κρατών μελών μετά την αποχώρηση του κράτους μέλους έκδοσης από την ΕΕ, το κράτος μέλος εκτέλεσης δεν μπορεί να αρνηθεί να εκτελέσει το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης ενόσω το κράτος μέλος έκδοσης εξακολουθεί να είναι μέλος της ΕΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου